LIGNUM CRUCIS
El medallón del histórico Cáliz de la Reina Doña Urraca, ahora famoso por formar parte del Santo Grial, medallón que se nos entregó por la celebración en León del Congreso Eucarístico Nacional, acto del que ahora se cumplen 50 años, a cuyas jornadas en San Isidoro asistió quien, entonces, era Abad de Verin Reverendo Jorge Sueiro, nos disponemos llevar a Verin y depositarlo en la imagen del Cristo de las Batalles. Recordar que esta medalla fue magníficamente enmarcada, sobre un paño de terciopelo azul, por el ahijado de nuestros padres Antonio García Prieto.
Joaquín
martes, 15 de abril de 2014 a las 10:41
|
SE INAUGIURA LA EXPOSICION DEL CALIZ DE CRISTO
San Isidoro expone el Santo Grial en una cámara sellada. El cáliz de Doña Urraca, que durante mil años ha sido sólo una joya de orfebrería del siglo XII y que las últimas investigaciones consideran que es la copa utilizada en la Última Cena, se exhibe desde ayer en una vitrina antibalas de tres cristales de 23 milímetros de grosor unidas con láminas de butiral. También hay detectores de movimiento y medidas antiincendios. «Las que aconsejó la empresa de seguridad», según el abad de la colegiata, Francisco Rodríguez Llamazares.
La nueva sala, ubicada en el cuerpo bajo de la torre del gallo, ya albergó el cáliz hace catorce años, con motivo de la exposición Tesoro Sagrado y Monarquía. Pero entonces, la copa estuvo acompañada por otras joyas donadas por los reyes Fernando I y Sancha a la colegiata, mientras que ahora se exhibe en solitario. Se trata de una estancia sin ventanas, un espacio «poco conocido y bellísimo desde el punto de vista arquitectónico», cuya oscuridad permite resaltar la belleza de la copa de ónice que la reina Urraca encargó adornar con sus propias joyas a los orfebres leoneses.
El abad no desveló ayer cuánto ha costado acondicionar esta estancia, así como dotarla de medidas de seguridad extraordinarias para blindar la reliquia más importante de la cristiandad. «Aún no hemos pagado, por la urgencia de acometer esta obra», dijo.
Máxima expectación De momento, la sala del cáliz, a la que se accede por una angosta escalera de caracol de 33 peldaños, es inaccesible para personas con dificultades de movilidad. Ya hay reservas hasta octubre para ver la Copa de Poder y durante la Semana Santa estará completo. El Museo de San Isidoro, que abre durante siete horas de lunes a jueves y ocho horas los viernes y sábados, admite un máximo de 200 visitantes 25 personas cada quince minutos. La primera semana de este mes las visitas se dispararon un 25%. Francisco Rodríguez reconoció la expectación que ha desatado la investigación llevada a cabo por los historiadores Margarita Torres y José Miguel Ortega, recogida en el ensayo Los reyes del Grial, donde confirman que el Cáliz de Doña Urraca es el de la Última Cena. Durante 56 años la copa ha estado expuesta al público en la Cámara de Doña Sancha, también conocida como cámara del tesoro, antigua tribuna regia del palacio de los monarcas de León y después scriptorium donde los monjes copiaban e iluminaban códices y sala capitular de los canónigos regulares de San Isidoro.
El abad confirmó ayer que el Santo Grial ha despertado gran expectación mediática, pero no así entre la comunidad científica, que de momento ha mantenido, salvo excepciones, un prudente silencio.
En cuanto a la jerarquía de la Iglesia, Rodríguez Llamazares confirmó que «es muy cauta y prudente, como debe ser. Es un momento de espera y de cotejar argumentos para ver si se puede llegar a una conclusión, aunque no es fácil hacer una afirmación rotunda».
«El cáliz de Doña Urraca no tiene valor, es inconmensurable, pero siempre da miedo que lo roben», declaró el anterior abad, el fallecido Antonio Viñayo, a propósito de la citada exposición Tesoro Sagrado, cuando la aseguradora Winterthur hizo una póliza multimillonaria por 117 piezas, todas auténticas obras maestras. El 9 de noviembre de 1979 hubo un intento de robo. La presencia de miembros de la Adoración Nocturna resultó disuasoria para los ladrones, que no llegaron a concluir el trabajo. El cáliz de Doña Urraca inicialmente estaba acompañado de una patena de oro que fue robada en el año 1112, durante los enfrentamientos entre Alfonso I de Aragón y un sector nobiliario que logró la anulación de su matrimonio con doña Urraca, sobrina de la reina donante. La pieza fue sustituida por otra de plata dorada que reprodujo el mismo modelo.
VERONICA VIÑAS
martes, 15 de abril de 2014 a las 10:15
|
COLABORACION EN LA EUROCIUDAD
O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ratificou na antiga alfándega de Feces de Abaixo que en maio se asinará o convenio de colaboración sanitaria entre os hospitais públicos de Verín (España) e Chaves (Portugal), para as especialidades das áreas médica e cirúrxica, o que impulsará a "colaboración" de ambos os dous para atender a unha poboación que supera os 60.000 habitantes.
Feijóo presentou ante autoridades de ambos os dous lados da "raia" entre Verín e Chaves, a agrupación europea de cooperación territorial (AECT) da eurocidade que conta con entidade xurídica propia e, polo tanto, nace como "instrumento deste primeiro laboratorio oficial de colaboración transfronteiriza no que seguimos sendo pioneiros en Europa, tras a constitución da eurocidade".
Esa entidade xurídica, continuou o presidente, abre a porta "cara ao financiamento necesario" para atopar o máximo rendemento para os cidadáns, pois se trata "de poder aproveitar os recursos da Unión Europea para un vínculo de irmandade histórica, con dereitos e máis utilidade para os cidadáns".
O acto de presentación do novo ente, segundo o presidente da Xunta, "non é o inicio dun camiño, senón un novo paso nunha senda antiga iniciada polos cidadáns, pero un paso sen volta atrás". Engadiu que non se trata dun "artificio" político senón da "mellor forma política que se lle pode dar á convivencia na fronteira".
Neste escenario, aludiu a algúns dos logros da eurocidade Verín-Chaves dende que "xurdiu como idea de dous alcaldes" hai poucos anos, e dende hai dous, "6.000 dos seus habitantes contan cun carné de eurocidadáns", carné que todos os asistentes ao acto de presentación, recibiron totalmente cuberto con datos e fotografía persoal.
CONSTRUÍR PONTES O presidente da AECT e da Cámara municipal de Chaves, Antonio Cabeleira, referiuse ao traballo da eurocidade comezado hai anos para explicar que agora é o momento "de decidir se se quere unha Europa de banqueiros ou de cidadáns", convencido de que "a solución para as cuestións actuais está en ser unha Europa forte e solidaria".
A continuación, aludiu ao momento actual para indicar que se chegou a el "polas tremendas desigualdades orixinadas pola falta de emprego e dun mínimo de certezas nas que é motivo de esperanza o principio da solidariedade, para conseguir a necesaria estabilidade social".
Ao tempo, reclamou para a AECT que preside "apoio institucional" para o seu labor de "construír pontes de colaboración que transformen a fronteira en paradigma de desenvolvemento en Europa". En concreto, mencionou "desafíos" futuros, como o desenvolvemento, a saúde, a protección ambiental e a protección civil.
Igualmente, vinculou o da saúde coa riqueza termal da eurocidade, que concentra "o maior número de instalacións termais de toda Europa" e repartidas entre o "barrio sur", Chaves, e o "barrio norte", Verín, segundo dixo.
PROXECTOS TERMAIS No acto, tamén interveu o director da AECT e alcalde de Verín, Juan Manuel Jiménez Morán, único dos dous alcaldes fundadores que segue no seu cargo, e recordou o inicio en 2007 do camiño da eurocidade co anterior alcalde de Chaves Joao Baptista.
"Agora somos exemplo de cooperación de segundo grao en Europa, o que supón na práctica ter personalidade xurídica propia e poder acceder a fondos europeos, dende dous municipios separados por 30 quilómetros, cunha superficie como a de Luxemburgo e con 60.000 habitantes, despois de 6 anos nos que 7 proxectos conseguiron traer máis de cinco millóns de euros en investimentos directos e indirectos", resumiu.
Ao carné de eurocidadán posto en marcha en 2012, aludiu como mostra da "zona franca social" conseguida e que irá seguida, a partir de agora, da fase de dinamización e proxectos económicos, entre outros, a ruta termal Verín-Chaves-Vidago para facer en coche, a pé ou en bicicleta e que vertebrará o territorio, e "permitirá alongar a estanza media dos visitantes".
Jiménez Morán enumerou tamén outras propostas como impulsar un destino termal único con dúas sedes para a investigación nese ámbito, unha en Chaves destinada a estudios para os ámbitos farmacéutico e cosmético, e outra en Verín para formar profesionais en termalismo e investigación en hidroloxía médica, cun hotel-escola termal.
COMISARÍA CONXUNTA En relación ás carencias da eurocidade, Jiménez sinalou que falta unha comisaría conxunta, que xa teñen outras zonas de fronteira con menos tránsito que a de Verín-Chaves. "É moi doado, o edificio está en fronte de nós, é o vello almacén da alfándega, e é propiedade de Facenda", concretou.
Do mesmo modo, referiuse ao convenio de colaboración sanitaria, confirmado despois por Núñez Feijóo, que podería asinarse "nunha mesa de traballo conxunta prevista para maio" e "implorou" que as administracións se coordinen para eliminar as barreiras que impiden melloras na calidade de vida dos veciños da eurocidade.
Non en van, apuntou que en xuño e por primeira vez "na historia", se celebrará na eurocidade Verín-Chaves la Cumbre Ibérica de Xefes de Goberno e desexou que o resultado dela sexa "a resolución dos actuais problemas formulados, e que cicatricen así as feridas deixadas polas guerras en Europa e que son as fronteiras".
martes, 15 de abril de 2014 a las 8:58
|