Miola, miolo, sabugo e sabugueiro:
Miola, miolo, sabugo e sabugueiro: Lendo, lendo... atopei algunha confusión na lingua. A miola non é máis que a "médula", os miolos veñen sendo o cerebro dos animais (tamén unha sopa de pan de trigo que se facía na matanza do porco para desenfastiar o corpo de tanta graxa porcona), o sabugo é a parte branda das unllas, a miola dos ósos, a parte viva dos cornos (quen os teña) e a médula da pranta do sabugueiro. E o sabugueiro é isa pranta, que case chega a árbore, que ten a miola moi grosa e que de rapaces sacabamos para facer pitos, frautas e estraloques. Tamén para facer canos de pistoletes de baqueta, coa que ás veces corrías o risco de furarlle un ollo a ún. Lembrade: Miola, miolos, sabugo e sabugueiro. Se agora non o entendes pódes durmir no palleiro. Amáis de todo iso tamén pode ser (Sabugo) un nome de persoa ou localidade que podes consultar na Rede..
sábado, 19 de octubre de 2013 a las 13:49
|
|
Nas leiras do Lar...
"Unha noite na leira de millo cando andaba co pai a sachar sinto un cheiro que chega do río onde as troitas estánse a bañar. Era un cheiro tan cheiro, cheiriño, era un cheiro de ourizo cacheiro, ¡ai qué cheiro! que xamáis me deixou de cheirar. Cando quixen sacalo da iauga aquel cheiro deixou de cheirar porque as troitas ó verme co sacho xa pensaron que as ía pescar. ¡Eran troitas tan troitas, troitiñas, que fuxiron levadas de vento, ¡mai, rebento! a ónde van esas troitas chegar. Abanéalle un dente a unha vella e no millo non pode rillar. Haberá que poñerlle unha tella que se chove se pode afogar. Unha abella tan vella, abelliña, unha vella que vive co demo, ¡aaaai qué expremo! que esta vella me quere bicar".
martes, 15 de octubre de 2013 a las 17:40
|
|
Vendimiando en ...
Vendimiando en Camarzana de Tera, debajo de la higuera (canción de mudo).
¡No te subas a la parra, granujilla, que se va a romper contigo una costilla! Tiempo ha ya que te lo digo. Por lo menos si haces caso no se nota tanto atraso. ¿Tú lo notas..? Te propongo como rey de los idiotas. ¡Como un eco en la montaña pasa el tiempo su guadaña! Van cayendo las cabezas como flores. ¿Tú no empiezas? Ya he empezado, cien millones he cortado. Doña rosa de los vientos siembra al aire sus guindillas y se queda sin pimientos porque huelen sus cosillas. ¡¡Cosquillitas, cosquillitas, qué cosquillas más traviesas!! Si algún día me las quitas yo me iré sembrando fresas. La manzana y la naranja escavaron una zanja con el palo de una escoba. ¡Mira tú si hay gente boba! ¡No te subas a la parra, no te subas, por favor! Llena de vino esa jarra porque se pasa mejor.
viernes, 11 de octubre de 2013 a las 17:46
|
|
Adivínalo si sabes...
Mi casa sólo tiene tres ventanas. Por una me entra el sol de las mañanas, por otra los mosquitos vespertinos. Después de consultar dos adivinos me entero de que queda la tercera, que mira a la escalera.
viernes, 11 de octubre de 2013 a las 8:25
|
|
Allegro ma non troppo
Ni siquiera me doy cuenta de que ya cuelga mi piel. Cuando me meto en la ducha se estira como un papel. ¡Ya eres viejo, no lo ves, de la cabeza a los pies! Anoche contando ovejas en un sueño clandestino, (si se entera mi mujer me perfora el intestino), soñaba con dos hormigas del tamaño de un pepino que arrastraban una vaca por el centro del camino. A mi me vino divino, que descargué la consola, y sin ser un adivino sabrás que cuento una trola. ¡Ya eres viejo! ¡Ya lo veo! Por cualquier cosa me meo. Lo peor que tiene un sueño es que se cruza con otros. Se empieza domando patos y acabas bañando potros. No soy viejo ni lo creo. Sólo me pesa el correo...
martes, 08 de octubre de 2013 a las 20:24
|